გაკვეთილის გეგმები

                                                                   ქართული

gakveTilis Tema
პირველი ბეჭდური ვეფხისტყაოსანი

swavlebis safexuri da klasi
I-safexuri; IV-klasi
sagani: qarTuli

Tamar gurgeniZe
moswavleTa raodenoba
30
gakveTilis saswavlo miznebi
qarTuli- ტექსტის გაგება-გააზრება, ანალიზი და წერა. კედლისა და ელექტრონული გაზეთების შექმნა.
erovnuli saswavlo gegmiT gansazRvruli
misaRwevi Sedegi-indikatorebi:
IV 8: მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა წაკითხული ტექსტის (მხატვრული/არამხატვრულის) მიმართ;
  • მიუთითებს, რით დაინტერესდა რა მოეწონა  ტექსტში;
  • მონაწილეობს წაკითხულის შესახებ გამართულ დისკუსიებში; საკუთარი შეხედულების დასასაბუთებლად იყენებს შესაბამის ადგილებს წაკითხული ტექსტიდან ან მაგალითებს პირადი გამოცდილებიდან;
IV 9:  მოსწავლეს შეუძლია მცირე ზომის მიზნობრივი ტექსტების სათანადოდ გაფორმება და ტექსტის არავერბალური ნაწილების ამოცნობა; ავლენს ტექსტის არავერბალური ინტერპრეტაციის უნარს.
  • ადეკვატურად იყენებს საბ. წიგნში გამოყენებულ პირობით ნიშნებს, ილუსტრაციებს, დამხმარე ცხრილებსა და მარტივ დიაგრამებს;
IV 10:  მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სტრატეგიის გამოყენება ინფორმაციის მოსაძიებლად და კონკრეტული საკითხის დასამუშავებლად.
  • ცდილობს ამოიცნოს უცნობი სიტყვების მნიშვნელობა ნაცნობი ელემენტების დახმარებით;
  • ტექსტის უკეთ გააზრების მიზნით სვამს კითხვებს წაკითხულთან დაკავშირებით.                    
IV 11: მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის მცირე ზომის ტექსტის შეთხზვა.
  • შესაფერისი ლექსიკის გამოყენებით ადგენს მარტივ დარგობრივ ტექსტს.
IV 13: მოსწავლეს შეუძლია გრამატიკული და ორთოგრაფიული თვალსაზრისით სწორი ფორმების გამოყენება წინადადების აგებისას და პუნქტუაციის ძირითადი წესების დაცვა.
  • აკვირდება სიტყვათა ლექსიკურ მნიშვნელობას და კონტექსტის გათვალისწინებით შეურჩევს მათ ადგილს.
Tanmimdevroba
(aqtivoba da dro)

gakveTilis msvleloba
ფაზა A გამოწვევა
aqtivoba-I მასწავლებელი მიმართავს მოსწავლეებს: გაიხსენეთ  შესწავლილი ნაწარმოები და მიპასუხეთ:
    1. რას მიანიჭა განსაკუთრებული მნიშვნელობა მწერალმა ბავშვობის დროინდელი მოგონებებიდან და რატომ?
    2. მწერალი რას ადარებს ,,ვეფხისტყაოსანს?
    3. თქვენ რას შეადარებთ „ვეფხისტყაოსანს“?-3wT
aqtivoba-II მასწავლებელი მოსწავლეებს აჩვენებს ვეფხისტყაოსნის“ ბეჭდურ წიგნს და ხელნაწერ სტროფს და მოსწავლეებს უსვამს შეკითხვებს?
  1. რით განსხვავდებიან ერთმანეთისაგან?
  2. რა ვიცით ,,ვეფხისტყაოსნის“ შესახებ?-3წთ
B ფაზა ცოდნის კონსტრუირება
aqtivoba-III მასწავლებელი მოსწავლეებს აჩვენებს ,,პირველი ბეჭდური ვეფხისტყაოსნის“ სლაიდ-შოუს პრეზენტაციას-5წთ
aqtivoba-IV მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს ინსტრუქციას: ყურადღებით წაიკითხეთ ტექსტი, მეწყვილესთან ერთად ფერად ფურცლებზე ამოწერეთ თქვენთვის მნიშვნელოვანი 3 სიტყვა და გააკარით ,,სიტყვის კედელზე“ -5წთ   
aqtivoba-V  მასწავლებელი მოსწავლეებთან ერთად აკეთებს სიტყვების რეიტინგს და 1-ელსა და მე-2 ადგილზე გასულ მნიშვნელოვან სიტყვებზე აკეთებს დისკუსიას -2წთ

C ფაზა რეფლექსია
აქტივობა-VI მასწავლებელი ჯგუფებად გადანაწილებულ მოსწავლეებს აძლევს დავალებას: იმუშავეთ ჯგუფში და დღევანდელ თემასთან დაკავშირებით შექმენით კედლის და ელექტრონული გაზეთები (დანართი 1,,ინსტრუქცია“)-18წთ
აქტივობა-VII გაზეთების პრეზენტაცია-5წთ
აქტივობა-VIII   მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს დავალებას: დღევანდელი გაკვეთილის მიხედვით შეავსეთ გრაფიკული სქემა ,,ბრილიანტი“ (დანართი 2)-1წთ
აქტივობა- IX  შეფასება-3წთ
Sefaseba
1. თავისუფლად განმარტავს რით არის ტექსტი საინტერესო;
2. პასუხობს შეკითხვებს მსჯელობს/ გამოთქვამს ვარაუდებს;
3. ცდილობს ამოიცნოს უცნობი სიტყვების მნიშვნელობა ნაცნობი ელემენტების დახმარებით;
4. ტექსტის უკეთ გააზრების მიზნით სვამს კითხვებს წაკითხულთან დაკავშირებით.                    
5. მუშაობს წყვილებში და აქტიურად მონაწილეობს ჯგუფში გაზეთის  შედგენაში;
6. უშეცდომოდ ასრულებს დავალებას.
menejmenti saganmanaTleblo resursebi
 მუშაობის ფორმა ჯგუფური და წყვილებში;
სახელმძღვანელო, დაფა, ფერადი ცარცი, პროექტორი, ბუკები, ფერადი ფორმატები, თაბახის ფურცლები, ფანქრები, წებო, მაკრატელი.
SeniSvna


                                                                ქართული

gakveTilis Tema
,,გათავისუფლება რ.ინანიშვილი

swavlebis safexuri da klasi
I-safexuri; III-klasi
 sagani: qarTuli

Tamar gurgeniZe
moswavleTa raodenoba
30
gakveTilis saswavlo miznebi
qarTuli- teqstis wakiTxva, gageba da analizi. sainformacio teqstze muSaoba da wyvilebSi sainformacio teqstis Sedgena.
erovnuli saswavlo gegmiT gansazRvruli
misaRwevi Sedegi-indikatorebi:
Ш 2: მოსწავლეს შეუძლია ლიტერატურული ტექსტის მოსმენა, გაგება და მათი შინაარსის გადმოცემა.
  • სათაურის მიხედვით გამოთქვამს ვარაუდს ტექსტის შესაძლო შინაარსის შესახებ;
  • ასახელებს მოსმენილ ტექსტში ასახულ ფაქტებს, პერსონაჟებს;
  • მარტივი გამოთქმებით აფასებს ნაწარმოებს, პერსონაჟებს, მათ საქციელს და ცდილობს საკუთარი მოსაზრების ახსნას.
III 4:  მოსწავლე ფლობს კითხვის ტექნიკას.
  • თავისუფლად კითხულობს ნაცნობ და უცნობ სიტყვებს;
  • პოულობს და ხმამაღლა, თავისუფლად კითხულობს მასწავლებლის მიერ მითითებულ ეპიზოდს ნაცნობ ტექსტში.
III 12:  მოსწავლეს შეუძლია მცირე ზომის ტექსტის დამოუკიდებლად შექმნა და აზრის გასაგებად ჩამოყალიბება.
  • ქმნის სხვადასხვა ჟანრის მცირე ზომის ტექსტებს.
Tanmimdevroba
(aqtivoba da dro)
gakveTilis msvleloba
ფაზა A გამოწვევა
aqtivoba-I maswavlebeli მიმართავს მოსწავლეებს: გავიხსენოთ შესწავლილი იგავი  ,,გაფრენილი გვრიტები “ და შევავსოთ ,,მოვლენათა ჯაჭვის“ სქემა (moswavleTa naazrevs daafiqsirebs dafaze)- 4wT;
aqtivoba-II maswavlebeli moswavleebs aZlevs შეკითხვებს:
1.   რა პრობლემა აქვს ავტორს წამოჭრილი?
2.  როგორ შეაფასებთ მეფის საქციელს?
3.  რა რეკომენდაციას იძლევა მგზავრი?
4.  რას  ფიქრობთ მგზავრის ნათქვამზე?
5.  რას გვასწავლის ეს იგავი?-4wT;
aqtivoba-III maswavlebeli დაფაზე ხაზავს სქემა ,,T დიაგრამას“  წერს სიტყვას ,,დატყვევება“ (წინა მასალიდან გამომდინარე) და მოითხოვს საპირისპიროს დასახელებას ,,გათავისუფლება“  მოსწავლეები თითოეულ სიტყვას განმარტავენ (თავისი სიტყვებით) -1წთ;  

B ფაზა ცოდნის კონსტრუირება
aqtivoba-IV maswavlebeli moswavleebs aZlevs ინსტრუქციას: გადაშალეთ  მე-100 გვერდი, წაიკითხეთ ტექსტის სათაური და ივარაუდეთ რა მოხდება დააკვირდით სურათს.1წთ   
aqtivoba-V მასწავლებელი მოსწავლეებს უკითხავს ტექსტს-აძლევს შეკითხვებს:
  1. ვინ მოგვითხრობს ამ ამბავს?
  2. რა ნახა მწერალმა ბილიკზე?
  3. რა განიზრახა და როგორ მოიქცა იგი?
  4. რა ამბავს შეესწრო წყაროდან დაბრუნებული მწერალი?
  5. რამ გადააფიქრებინა მწერალს ბავშვებთან კუს წაყვანა?-8 წთ
aqtivoba-VI  მასწავლებელი მოსწავლეებს ტექსტს აკითხებს აბზაცებად, კითხვისას მოსწავლე ტექსტში გამოარჩევს ახალ სიტყვებს-10წთ
აქტივობა-VII  მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს ინსტრუქციას: მოძებნეთ ტექსტში და წაიკითხეთ როგორ დაეხმარა ერთი კუ მეორეს?-1წთ
აქტივობა-VIII მასწავლებელი ეკრანზე აჩვენებს სლაიდებს- ,,კუ“ აკითხებს ერთ-ერთ მოსწავლეს-4წთ
C ფაზა რეფლექსია
აქტივობა-IX  მასწავლებელი მოსწავლეებს ურიგებს თაბახის ფურცლებს და აძლევს შემდეგ ინსტრუქციას: ბუკებსა და სახელმძღვანელოში წაიკითხეთ საინფორმაციო ტექსტი ,,კუ“ და ამის დახმარებით შეადგინეთ წყვილებში ,,ასოციაციური რუკა“-11წთ
აქტივობა- X მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს დავალებას: ტექსტი კარგი კითხვით დასაწერად ეპიზოდის შინაარსი ,,როგორ დაეხმარა ერთი კუ მეორეს“-1წთ
Sefaseba
1. თავისუფლად kiTxulobs da gamoarCevs axal sityvebs;
2. pasuxobs SekiTxvebs, msjelobs/gamoTqvams varaudebs;
3. ასახელებს მოსმენილ ტექსტში ასახულ ფაქტებს, პერსონაჟებს;
4. პოულობს და კითხულობს მასწავლებლის მიერ მითითებულ ეპიზოდს;
5. მუშაობს წყვილებში და მონაწილეობს საინფორმაციო ტექსტის შედგენაში;
6. უშეცდომოდ ასრულებს დავალებას.
menejmenti saganmanaTleblo resursebi
 muSaobis form individualur da წყვილებში;
saxelmZRvanelo, dafa, carci, პროექტორი, ბუკები, თაბახის ფურცლები.
SeniSvna

No comments:

Post a Comment